2-5 Sep - LABOR DAY WEEKEND

Under fredagen efter jobbet gick Theresia, några au pairer som hon hade träffat och jag på bio, vi såg Don't Be Afraid Of The Dark. Första skräckfilmen som jag sett på bio, vart inte så jätterädd faktiskt, skvatt mest till när det väl hände något men sen var det inget mer med det. När ska det komma ut en skräckfilm som jag verkligen blir skit skraj för, så härlig känsla på något sätt.

Lördagen spenderades vid poolen med Elin och Sandra, ny svensk au pair som kom samtidigt som Theresia. Så härligt att bara ligga där och slappa och mumsa på vindruvor och plöja modetidningar. Vi käkade middag på ett ställe i Downtown, blev grillspett som var helt gudomligt! Efter middagen hade vi först tänkt gå på ännu en bio men det blev för sent och Sandra var tvungen att åka hem, istället hade Elin, Theresia och jag hemmamys med
film och massa gott. Hyrde Beastly, som faktiskt var över förväntningarna.

                               

Söndag, åkte och hälsade på en familj som jag kommer jobba lite extra för mina sista veckor här efter det slappade jag hemma och hjälpte till med att fixa middagen då far- och morföräldrarna skulle komma över. Sjukt hur god mat M kan laga och som jag nu har lärt mig att göra också. Vänta ni bara tills jag får bjuda på alla dessa frestelser! Blev alltså en familjedag för min del, riktigt trevligt, var ett bra tag sedan jag bara har hängt hemma.

Måndag aka Labor Day, jobbade lite på förmiddagen med att städa upp från middagen sedan gårkvällen, efter det blev det strandhäng vid sjön med Malin och Theresia. I Love It! Det var bara det att vi inte var ensamma om att tänka denna tanke, det verkligen kryllade av folk! Och varenda familj har med sig egen grill och sjukt mycket mat och ungarna springer omkring överallt. Inte det bästa stället att strandhänga kanske, fick bollar skjutna på oss lite då och då, vilket förstörde vårt chillande men annars var det toppen. Efteråt var vi alla härligt uppvärmda så glass på Cold Stone satt verkligen inte fel. Blev även denna kväll hemma mys med två filmer, Prom & Waiting For Forever, typiska tjejfilmer med förutsägbart slut. (Malin & Elins moviedejt - check)


Malin & Theresia




Yes, de hade ridande poliser som red omkring inne på strandområdet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0